پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215242
روايتي جديد از ماجراي برنج هاي آلوده
تاریخ انتشار : 1395/03/27 10:26:56
نمایش : 1115
معاون بازرگاني دولتي گفت: برنج هاي آلوده را دلالان برنج هاي داخلي باب کردند تا بتوانند برنج هاي خود را به قيمت بالاتري به فروش رسانند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن عباسي معروفان معاون بازرگاني دولتي با اشاره به خريد تضميني گندم و کلزا اظهار داشت:تاکنون 3 ميليون و 500 هزار تن گندم به ارزش بالغ بر 4 هزار و 500 ميليارد تومان از 22 استان کشور خريداري شده است.

 

وي با اشاره به اينکه اين ميزان خريد در مقايسه با سال گذشته با افزايش 28 درصدي همراه است، گفت: تاکنون 2 هزار و 800 الي 3 هزار ميليارد تومان مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مابقي بلافاصله بعد از تامين ، پرداخت خواهد شد.

 

عباسي معروفان ادامه داد: استان خوزستان بالاترين خريد گندم به ميزان يک هزار و 380 تن به خود اختصاص داده و خريد از برخي استان‌هاي شمالي و شمال غرب،  هفته آينده شروع خواهد شد.

 

معاون بازرگاني دولتي با اشاره به خريد تضميني کلزا بيان کرد: حدود 40 هزار تن کلزا به ارزش بالغ بر 100 ميليارد تومان از کشاورزان 17 استان خريداري شده است.

 

وي با اشاره به پيش بيني توليد کلزا گفت: با توجه به آنکه مسئولان استان، کاشت توليد 100 هزار تن کلزا را پيش بيني مي‌کنند اما ما احتمال دارد که اين ميزان از 70 هزار تن بالاتر رود.

 

عباسي معروفان در ادامه يادآور شد: اکثر روغن مورد نياز کشور اعم از سويا، ذرت،آفتابگردان و دانه هاي روغني وارداتي است و تنها 10 الي 12 درصد روغن مورد نياز در داخل تامين مي شود وزارت جهاد در نظر دارد طي يک برنامه 5 ساله به خود کفايي 50 درصدي دست يابيم.

 

گفتني است که با توجه به محدوديت منابع آبي در برخي اقلام لازم است که واردات صورت گيرد. 

 

وي ادامه داد: با توجه به پيش بيني توليد 13 ميليون تني گندم در سال جاري ميزان خريد به 10 ميليون تن خواهد رسيد چرا که مابقي براي استفاده شخصي و بذر در برخي استان‌ها استفاده مي شود.

 

معاون بازرگاني دولتي با اشاره به صادرات گندم گفت: طبق دستور وزير جهاد کشاورزي در سال 95 نيازي به واردات گندم نخواهيم داشت ضمن اينکه بايستي براي ميزان مازاد به دنبال راه حل اساسي براي صادرات باشيم.

 

***دلالان برنج داخلي اصطلاح برنج آلوده را باب کردند

 

عباسي معروفان با اشاره به ماجراي برنج هاي آلوده بيان کرد: هيچ گونه برنج آلوده اي در کشور وجود ندارد چرا که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه ورود برنج آلوده و يا هر کالاي غير بهداشتي ديگري را به کشور نمي دهد.

 

وي افزود: اصطلاح برنج هاي آلوده را دلالان برنج هاي داخلي باب کردند تا بتوانند برنج هاي خود را به قيمت بالاتري به فروش رسانند.

 

معاون بازگاني دولتي با اشاره به ارتقاي سطح استاندارد بيان کرد: تمامي برنج هاي وارداتي به غير از يک مورد کارشناسي در خصوص برنج هاي وارداتي هندي که آرسنيک بالاتري داشتند سالم هستند و مي توان گفت که ميزان آرسنيک اين برنج در سال 92 مجاز بوده و تنها در سال جاري به سبب ارتقاي سطح استاندارد آلوده شناخته شده است. 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html